lørdag 20. juli 2013

Er jeg ett dårlig menneske ?

Er jeg ett dårlig menneske ?

Dette er ett spørsmål jeg har spurt meg selv i det siste.. og her er hvorfor. De siste månedene og etter jeg har krympet mye selv, har jeg hatt tanker jeg ikke liker.

Disse tankene kommer i to forsjellige situasjoner, for det første er når jeg ser andre spiser. Jeg klarer ikke å la være å se hvor mye andre spiser og hva.. og tankene kommer "hvorfor gjør de dette med seg selv, de gaffler jo i seg som besatt, eller har de ikke sett mat de siste 2 årene). Det er ikke min sak hva eller hvor mye andre spiser, og jeg vet hvor irritert jeg ble når noen kommenterte hva/hvor mye jeg spiste..

Det andre er når jeg ser store/overvektige personer ute.. da kommer tankene igjen og her er det noen varianter og her er ett par eksempler, "er det mulig å bli så stor", "h'n så ut som en god kandidat for vektoprasjon" og det værste.. "faen å feit h*n var, at det går an" . Dette er tanker som kommer ufrivillig og jeg aner ikke hvor de kommer ifra.

Det er tanker jeg på ingen som helst måte ønsker. Jeg er oppdratt til og mener det er riktig å akseptere alle andre uansett farge/form/utseende/bakgrunn. Jeg har altid trodd og vært overbevist om at det er personen som teller. Kroppen personen kommer i er bare ett skall, vi er alle ett med naturen, vi kommer fra samme plass og går til samme plass.

Jeg håper indelig dette er midlertidige "slemme" tanker, jeg ønsker ikke å være ett menneske som tenker slik om medmennesker

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar