Så her går nu dagan, SSO rota litt med reseptene mine så jeg fikk
hverken syrenøytraliserende eller kvalmedempene igår.. Og dermed når jeg
prøvde meg litt på lapskausboks igår gikk det heller dårlig.. 4ts
og.. eh. ja.. det var den kvelden. Men.. dette er også noe jeg ikke er
så vant med å spise så det er vel noe av forklaringa der.
Har
klart å få ned ett halvt rundstykke idag som jeg faktisk har klart å
holde nede også.. pratet med SSO tidligere å de sa at det spilte ikke
så stor rolle så lenge jeg klarte å holde noe nede.. De veit å kvalm jeg
har vært de siste dagene.
Drikkinga går greit og jeg er på en drøy liter så langt idag. Det hjalp mye å bli kvitt halsbrannen.
tirsdag 25. september 2012
lørdag 22. september 2012
Har tatt det ganske med ro idag, ble lite søvn inatt mye pga de helsikkens stiftene. De hadde måtte sy noe av musklene også så jeg måtte regne med at dette svei i 2-3 uker *hurra*.. Lurer på om det blir å prøve å sove sittende i lenestolen idag. Liggende var ikke noe stor suksessiallefall.
Ellers har klart å få ned snart 9 dl vann/saft og 3-4 dl tomatsuppe.. Det er ikke helt der ennå ,men det kommer seg godt. Satser på å treffe 1.6 liter iløpet av morgen dagen.. så det går framover.
Zip'ene blir større og større, men har også gått på ett par smeller hvor jeg har tatt litt mye litt fort.. og det er IKKE behagelig
Omsdier hjemme, to ulykker på E6 på vei hjemover gjore at dette tok sin tid. Men endelig er jeg her..
Så hvis jeg skal oppsumere de siste dagene..
På tirsdagen var det opp før fanden hadde fått på seg tøfflane, Det ble ikke mye søvn natta før,av en eller annen merklig grunn. Taxien var på tida og det bar nedover til Aker. En liten tur innom Ahus på veien så var det vår tur. Vi kom ned og kameracrewet sto klart å venta. Merkelig de folka der asså.. menmen.. dere får dette dokumentert så ingen klager
Så dilta de etter meg over alt jeg gikk på Aker , de ville ha dagens "slakte"vekt og den viste 241 kgs, utrolig å se ned mot 240 tallet på vekta. Den har stått og hovret i 247 regionen nå lengre tid. Skjønt her skal det nevnes at jeg har mistet over 30 kg fettvekt og bygget tilsvarende muskelmasse ifølge tanitavekta. Men alikevel litt kult å se annet tall..
Så var det å få på seg dette evinlige sykehusantrekket, det ser jo helt latterlig ut. Det ble ikke tid til så mye bildetaking ,men dere vet åssen det ser ut og det så ikk mindre latterlig ut på meg en alle andre.
Så ble det en kort prat med Dr Jon , før det bar ned på oprasjonsområdet. Her var det å komme seg opp i og bli dandert etter alle kunstens regler. En saccosekk som ikke var så alt for ille å ligge på..eh.. i... eh.. whatever.. Så kom denne velsignade masken, det var ikke så mye motstand der syntes jeg og fikk vite at jeg godt kunne bruke mer en to trekk på å fylle den. Men ingen klagde så da var det greit. Så fikk jeg beskjed om å tenke på en plass i syden jeg ikke helt husker, eller og ha vært så vart det mørkt..
Jeg husker jeg drømte veldig behagelig under inngrepet. , Men da jeg skulle våkne fikk jeg panikk og skal vist ha ropt, "hjelp meg å vokne" eller no i den retning.. vel jeg våkna sånn halveis, men var i grundig rus.. og nå begynte morroa.. en kjempekvalme.. uansprett om jeg har prøvd å prate,sove,drikke,stå,ligge, uanf'ensprett... denne er det første jeg husker fra jeg våkna og har hengt i nå i 4 dager.. Det er ikke så ille nå lengre, men jeg tar kvalmestillende og smertestilende. En kombinasjon av asifpran og Ketorax ser ut som er det som funker best på meg.. *hujjaaa*
De tre dagene jeg var på Aker har stortsett vært spying og spying og spying og spying.. mer eller mindre i strekk... Jeg må si at jeg har hørt om at folk har vært kvalme etter sleeve, men jeg har vistnok satt en ny standard. Ifølge ett par av sykepleierne der.. så får en ta de rekorder man kan
Oprasjons sårene svir noe ,men dette er vist også normalt og stiftene skal taes om en 10-14 dager.. .det gleder jeg meg til..
så da erdet bare å nyte supper og alskens slags mulig annet digg de kommende ukene
Så hvis jeg skal oppsumere de siste dagene..
På tirsdagen var det opp før fanden hadde fått på seg tøfflane, Det ble ikke mye søvn natta før,av en eller annen merklig grunn. Taxien var på tida og det bar nedover til Aker. En liten tur innom Ahus på veien så var det vår tur. Vi kom ned og kameracrewet sto klart å venta. Merkelig de folka der asså.. menmen.. dere får dette dokumentert så ingen klager
Så dilta de etter meg over alt jeg gikk på Aker , de ville ha dagens "slakte"vekt og den viste 241 kgs, utrolig å se ned mot 240 tallet på vekta. Den har stått og hovret i 247 regionen nå lengre tid. Skjønt her skal det nevnes at jeg har mistet over 30 kg fettvekt og bygget tilsvarende muskelmasse ifølge tanitavekta. Men alikevel litt kult å se annet tall..
Så var det å få på seg dette evinlige sykehusantrekket, det ser jo helt latterlig ut. Det ble ikke tid til så mye bildetaking ,men dere vet åssen det ser ut og det så ikk mindre latterlig ut på meg en alle andre.
Så ble det en kort prat med Dr Jon , før det bar ned på oprasjonsområdet. Her var det å komme seg opp i og bli dandert etter alle kunstens regler. En saccosekk som ikke var så alt for ille å ligge på..eh.. i... eh.. whatever.. Så kom denne velsignade masken, det var ikke så mye motstand der syntes jeg og fikk vite at jeg godt kunne bruke mer en to trekk på å fylle den. Men ingen klagde så da var det greit. Så fikk jeg beskjed om å tenke på en plass i syden jeg ikke helt husker, eller og ha vært så vart det mørkt..
Jeg husker jeg drømte veldig behagelig under inngrepet. , Men da jeg skulle våkne fikk jeg panikk og skal vist ha ropt, "hjelp meg å vokne" eller no i den retning.. vel jeg våkna sånn halveis, men var i grundig rus.. og nå begynte morroa.. en kjempekvalme.. uansprett om jeg har prøvd å prate,sove,drikke,stå,ligge, uanf'ensprett... denne er det første jeg husker fra jeg våkna og har hengt i nå i 4 dager.. Det er ikke så ille nå lengre, men jeg tar kvalmestillende og smertestilende. En kombinasjon av asifpran og Ketorax ser ut som er det som funker best på meg.. *hujjaaa*
De tre dagene jeg var på Aker har stortsett vært spying og spying og spying og spying.. mer eller mindre i strekk... Jeg må si at jeg har hørt om at folk har vært kvalme etter sleeve, men jeg har vistnok satt en ny standard. Ifølge ett par av sykepleierne der.. så får en ta de rekorder man kan
Oprasjons sårene svir noe ,men dette er vist også normalt og stiftene skal taes om en 10-14 dager.. .det gleder jeg meg til..
så da erdet bare å nyte supper og alskens slags mulig annet digg de kommende ukene
mandag 17. september 2012
24 timer igjen så ligger jeg på bordet... det ble lite soving inatt.. litt av og på endel timer så fikk jeg en par timers blund nå på formiddagen..
Tankene spinner og spinner. og det er ikke plass til flere Ptreanadons i magan.. kirurgen får en helvetes jobb med å manøvrere instrumentene sine rundt den flokken der..
Akkurat nå har jeg mest lyst til å kunne skru av følsene mine og bare kunne cruse inn på oppløpet. Nå er jeg der etter mange års venting.
Tankene spinner og spinner. og det er ikke plass til flere Ptreanadons i magan.. kirurgen får en helvetes jobb med å manøvrere instrumentene sine rundt den flokken der..
Akkurat nå har jeg mest lyst til å kunne skru av følsene mine og bare kunne cruse inn på oppløpet. Nå er jeg der etter mange års venting.
onsdag 22. august 2012
Dag 3 av 1000 kaloriers kuren idag og jeg er svimmel.. Var på trening igår og da var det ett par ganger jeg holdte på å gå i bakken. Så jeg føler meg ikke helt topp. Jeg var innom Aker for ny spiometri og veiing idag. Helt greit det, jeg blåste så jeg så mannen med ljåen , bokstavelig talt.. jeg ble skikkelig svimmel. Lungekapasiteten min var gått opp til ca 10 L , den var på litt under 8 for ett år siden. Kirurgen var mellomfornøgd.. faen heller da , jeg fatter ikke hva en skal gjøre for å få han der happy.. men han sa det var akseptabelt og teknikkeren fortalte meg at det var 97% av forventet lungekapasitet så det var veldig bra.. er det rart en ble forvirra.
Ellers hadde jeg gått ned ca 6 kg siden juni, dette er ikke kompensert for muskelbygging. Jeg syntes dette virket veldig lite, det gjore Dr Jon også ,men skal få ordnet en tur på en Tanita vekt så vi får se sammensetning og sammenlikne dette med tidligere resultater.
Blodtrykk og prøver derimot var en litt annen historie.. de sa det var tydelig at det var noe som skjedde, for å sitere "det var såpass ja".. jeg fikk en kort og grei forklaring på at kroppen min reagerte på lite inntak og alt var i ubalanse. Jeg fikk ordre om å pelle meg hjem, ikke stresse og bare trene lett noen dager framover. Så her sitter jeg da.
Ellers hadde jeg gått ned ca 6 kg siden juni, dette er ikke kompensert for muskelbygging. Jeg syntes dette virket veldig lite, det gjore Dr Jon også ,men skal få ordnet en tur på en Tanita vekt så vi får se sammensetning og sammenlikne dette med tidligere resultater.
Blodtrykk og prøver derimot var en litt annen historie.. de sa det var tydelig at det var noe som skjedde, for å sitere "det var såpass ja".. jeg fikk en kort og grei forklaring på at kroppen min reagerte på lite inntak og alt var i ubalanse. Jeg fikk ordre om å pelle meg hjem, ikke stresse og bare trene lett noen dager framover. Så her sitter jeg da.
tirsdag 5. juni 2012
Er nå hjemme fra noen hektiske dager. Torsdag ettermiddag/kveld kjørte
jeg og en kamerat opp til Trondheim for å overnatte der før vi satte
kursen for Ørlandet HFS på Bekstad. Vi var der hele fredagen, masse fram
og tilbake, jagerfly i alle retninger og ett svare spetakkel. Kom
tilbake til Royal Garden i 9 tiden på kvelden, stinkende av jetfuel,
regn og varme i en salig blanding.. Den dusjen var sensasjonelt herlig.
På lørdagen hadde vi tenkt oss tilbake til Ørlandet, men da bøtteregna
det og det ble meldt om fulstendig kaos og opptil 3 timers ventetid på
fergene. Så da satte vi nesa tidlig hjemover og gjore klart til
Søndagens show på Kjeller.
Har laget en liten video med noen av bildene jeg tok på Ørlandet, sammen med litt jeg filmet, greit med video funksjon på 7D'en.. hadde jeg bare tatt med stativet..
Her er link til YouTube videoen
http://www.youtube.com/watch?v=gI5W7ZtkWBU
Har laget en liten video med noen av bildene jeg tok på Ørlandet, sammen med litt jeg filmet, greit med video funksjon på 7D'en.. hadde jeg bare tatt med stativet..
Her er link til YouTube videoen
http://www.youtube.com/watch?v=gI5W7ZtkWBU
torsdag 3. mai 2012
Min tro sett fra mitt ståsted
Min tro...
- sett fra mitt ståsted...
Jeg tror på individets muligheter til selv å påvirke eget liv, ved å bruke de sjanser man blir gitt... - men tror også det krever en del av en selv, å virkelig oppfatte alle de sjanser man får lagt foran seg.
Jeg tror det er galt som menneske å IKKE bruke de sjanser man får... - disse blir gitt den enkelte for å gjøre livet bedre for oss selv, og andre.
Jeg tror på menneskenes iboende godhet, om man gir dem mulighet til å vise denne godheten... - men tror også at det er menneskenes ansvar å fremelske denne godheten allerede når man får ansvar for et nyfødt individ.
Jeg tror på naturens helende krefter... - om ikke naturen hadde slike, ville verden ha gått under for lenge siden.
Jeg tror at hele livet er en lang skole... - man blir aldri ferdig med å lære.
Jeg tror på at man har mulighet til å bli et bedre menneske, ved å tenke litt mindre på seg selv, og litt mer på andre... - men tror likevel at om man ikke engang er glad i seg selv, kan man vanskelig være glad i andre; Da blir det mer å "klynge seg" til andre, for, gjennom dem, forsøke å bekrefte seg selv.
Jeg tror på lidenskaben i livet... - den er gitt oss for gledens skyld.
Jeg tror på at vi blir gitt en viss "ramme" for livet vårt, ved fødselen... - men at alle kan utvide rammen, eller innskrenke den, gjennom egen oppførsel i livet.
Jeg tror på å møte alle ukjente mennesker med et visst grunn-nivå av respekt... - og la enhver selv vise meg om det grunn-nivået skal vokse, eller reduseres, gjennom den oppførsel vedkommende viser.
Jeg tror på at alt levende liv har like store rettigheter, og er like nyttige; - selv mygg har livets rett, som mat for de fuglene som synger så vakkert for oss...
Jeg tror på å være noe for andre... - at ens eget liv blir rikere om man klarer å leve slik at man setter vakre avtrykk på andre menneskers livs-strand.
Jeg tror på et barns uskyldighet... - å la noen lide for forfedrenes synder, er feil mot ethvert individ.
Jeg tror på at å dyrke livsgleden er viktig... - ta vare på de verdifulle øyeblikk i livet.
Jeg tror på å nyde hva man har, fremfor å hige efter uoppnåelige mål... - men likevel ha mål å strekke seg mot, så man ikke stagnerer som individ.
Jeg tror på gleden i musikk, vakre ord, et nydelig smil, et par glitrende øyne, skjønnheten i en blomst, gleden over naturen.
Jeg tror på roen man kan finne ved et stille skogstjern - eller styrken man kan få i å oppleve havets villskab...
Jeg tror på at ethvert individ har sine sterke sider, som det er ens plikt å utvikle... - men at man også har plikt til å bekjempe de mer negative tanker man kan få, og se på dem som destruktive intermessoer i livet, som man vokser på, når de er beseiret.
Jeg tror på at det finnes mennesker som man kan føle seg mer vel sammen med, enn andre... - og at man ikke kan være elsket av alle, men, man skal gjøre sitt ytterste for ikke å såre noen, bevisst, uansett.
Jeg tror at man kan godt være sterk alene, men at man, sammen med rette mennesker, kan finne ennu større styrke, og sammen med dem, videreutvikle seg selv til et bedre individ.
Jeg tror på livet... - alle livene og jeg tror på døden... - som kun er en overgang til neste fase.
Jeg tror man ikke trenger kirker, synagoger eller templer for å føle seg ett med en høyere kraft... - om en slik kraft finnes, vil den være allesteds-nærværende.
Jeg tror man kan ha sitt eget "tros-rom" hvor enn man føler ro, fred og stillhet; - ved et stille skogstjern... - i en god stol ved peisen... - under et majestetisk tre... - på en fjelltopp... - i en åpen lysning i skogen... - i en båt på havet... - på en benk i parken... - på en sten i hagen... Poenget er at det er et sted man kan samle tanker, og gå inn i seg selv...
Jeg tror ikke man trenger å billedliggjøre hva man tror på i form av en statue i edelt metall, eller kostbare kunstverk... - for er ikke et flott tre, en vakker blomst, en lekende hvalp, et majestetisk fjell, en regnbue, eller smilet i øynene på den man elsker "bevis" nok på kjærlighet, og at "noe" finnes ???
Jeg tror vi har en Gudinne og en Gud; Gudinnens Gemal. Jeg tror vi lever mange liv, og for hvert liv vi lever, lærer vi mer.. Noen fødes som åndelig modne, mens andre har enda et stykke igjen til modenheten. Jeg tror vi alle er på en reise, hvor vi utvikles til det bedre, eller det verre... - alt efter våre egne vlag.
Jeg tror alle har mulighet til å velge riktig...
Jeg tror kvinner er ofte mer åndelige enn menn, og at de har en egen evne til å se det åndelige i et større perspektiv, enn menn. Jeg tror ikke at menn gir fra seg sine manneenergier ved å betrakte sin partner som sin Gudinne. Jeg betrakter vårt hjem som et tempel, laget av oss, til Gudinnens ære. Hva angår jordiske ting, har mannen det avgjørende ordet, mens Hun, menneskeGudinnen, har det avgjørende ordet i åndelige anliggende. Vi diskuterer, men det avgjørende ordet gies ham eller henne, alt efter om det er et åndelige eller et jordisk spørsmål. Jeg mener at menn og kvinner er likestilte, men siden vi ikke er like, må oppgaver fordeles.
Fra historien vet man at der Gudinner ble dyrket, hersket det fred og harmoni. Byer ble ikke bygget strategisk.
Jeg tror at ved å akseptere "de feminine verdier", blir det balanse i sjel og samfunn, slik at verden virkelig kan bli bedre. Jeg tror virkelig at vi må starte med å endre oss selv, før vi endrer verden...
Jeg baserer min tro på: historiske fakta, på egne betraktninger og egne erfaringer...
Dette er MIN tro... - og det er paganisme.
- sett fra mitt ståsted...
Jeg tror på individets muligheter til selv å påvirke eget liv, ved å bruke de sjanser man blir gitt... - men tror også det krever en del av en selv, å virkelig oppfatte alle de sjanser man får lagt foran seg.
Jeg tror det er galt som menneske å IKKE bruke de sjanser man får... - disse blir gitt den enkelte for å gjøre livet bedre for oss selv, og andre.
Jeg tror på menneskenes iboende godhet, om man gir dem mulighet til å vise denne godheten... - men tror også at det er menneskenes ansvar å fremelske denne godheten allerede når man får ansvar for et nyfødt individ.
Jeg tror på naturens helende krefter... - om ikke naturen hadde slike, ville verden ha gått under for lenge siden.
Jeg tror at hele livet er en lang skole... - man blir aldri ferdig med å lære.
Jeg tror på at man har mulighet til å bli et bedre menneske, ved å tenke litt mindre på seg selv, og litt mer på andre... - men tror likevel at om man ikke engang er glad i seg selv, kan man vanskelig være glad i andre; Da blir det mer å "klynge seg" til andre, for, gjennom dem, forsøke å bekrefte seg selv.
Jeg tror på lidenskaben i livet... - den er gitt oss for gledens skyld.
Jeg tror på at vi blir gitt en viss "ramme" for livet vårt, ved fødselen... - men at alle kan utvide rammen, eller innskrenke den, gjennom egen oppførsel i livet.
Jeg tror på å møte alle ukjente mennesker med et visst grunn-nivå av respekt... - og la enhver selv vise meg om det grunn-nivået skal vokse, eller reduseres, gjennom den oppførsel vedkommende viser.
Jeg tror på at alt levende liv har like store rettigheter, og er like nyttige; - selv mygg har livets rett, som mat for de fuglene som synger så vakkert for oss...
Jeg tror på å være noe for andre... - at ens eget liv blir rikere om man klarer å leve slik at man setter vakre avtrykk på andre menneskers livs-strand.
Jeg tror på et barns uskyldighet... - å la noen lide for forfedrenes synder, er feil mot ethvert individ.
Jeg tror på at å dyrke livsgleden er viktig... - ta vare på de verdifulle øyeblikk i livet.
Jeg tror på å nyde hva man har, fremfor å hige efter uoppnåelige mål... - men likevel ha mål å strekke seg mot, så man ikke stagnerer som individ.
Jeg tror på gleden i musikk, vakre ord, et nydelig smil, et par glitrende øyne, skjønnheten i en blomst, gleden over naturen.
Jeg tror på roen man kan finne ved et stille skogstjern - eller styrken man kan få i å oppleve havets villskab...
Jeg tror på at ethvert individ har sine sterke sider, som det er ens plikt å utvikle... - men at man også har plikt til å bekjempe de mer negative tanker man kan få, og se på dem som destruktive intermessoer i livet, som man vokser på, når de er beseiret.
Jeg tror på at det finnes mennesker som man kan føle seg mer vel sammen med, enn andre... - og at man ikke kan være elsket av alle, men, man skal gjøre sitt ytterste for ikke å såre noen, bevisst, uansett.
Jeg tror at man kan godt være sterk alene, men at man, sammen med rette mennesker, kan finne ennu større styrke, og sammen med dem, videreutvikle seg selv til et bedre individ.
Jeg tror på livet... - alle livene og jeg tror på døden... - som kun er en overgang til neste fase.
Jeg tror man ikke trenger kirker, synagoger eller templer for å føle seg ett med en høyere kraft... - om en slik kraft finnes, vil den være allesteds-nærværende.
Jeg tror man kan ha sitt eget "tros-rom" hvor enn man føler ro, fred og stillhet; - ved et stille skogstjern... - i en god stol ved peisen... - under et majestetisk tre... - på en fjelltopp... - i en åpen lysning i skogen... - i en båt på havet... - på en benk i parken... - på en sten i hagen... Poenget er at det er et sted man kan samle tanker, og gå inn i seg selv...
Jeg tror ikke man trenger å billedliggjøre hva man tror på i form av en statue i edelt metall, eller kostbare kunstverk... - for er ikke et flott tre, en vakker blomst, en lekende hvalp, et majestetisk fjell, en regnbue, eller smilet i øynene på den man elsker "bevis" nok på kjærlighet, og at "noe" finnes ???
Jeg tror vi har en Gudinne og en Gud; Gudinnens Gemal. Jeg tror vi lever mange liv, og for hvert liv vi lever, lærer vi mer.. Noen fødes som åndelig modne, mens andre har enda et stykke igjen til modenheten. Jeg tror vi alle er på en reise, hvor vi utvikles til det bedre, eller det verre... - alt efter våre egne vlag.
Jeg tror alle har mulighet til å velge riktig...
Jeg tror kvinner er ofte mer åndelige enn menn, og at de har en egen evne til å se det åndelige i et større perspektiv, enn menn. Jeg tror ikke at menn gir fra seg sine manneenergier ved å betrakte sin partner som sin Gudinne. Jeg betrakter vårt hjem som et tempel, laget av oss, til Gudinnens ære. Hva angår jordiske ting, har mannen det avgjørende ordet, mens Hun, menneskeGudinnen, har det avgjørende ordet i åndelige anliggende. Vi diskuterer, men det avgjørende ordet gies ham eller henne, alt efter om det er et åndelige eller et jordisk spørsmål. Jeg mener at menn og kvinner er likestilte, men siden vi ikke er like, må oppgaver fordeles.
Fra historien vet man at der Gudinner ble dyrket, hersket det fred og harmoni. Byer ble ikke bygget strategisk.
Jeg tror at ved å akseptere "de feminine verdier", blir det balanse i sjel og samfunn, slik at verden virkelig kan bli bedre. Jeg tror virkelig at vi må starte med å endre oss selv, før vi endrer verden...
Jeg baserer min tro på: historiske fakta, på egne betraktninger og egne erfaringer...
Dette er MIN tro... - og det er paganisme.
Abonner på:
Innlegg (Atom)